woensdag 1 juli 2009

Road trip Bali : 31, Tempels, gek-ko's en dolle indo's

De afgelopen week hebben we een feestje gegeven voor Katrien haar verjaardag in onze hut aan het strand met onze roomies en Ralf en Matthew, hebben de jongens geboulderd op het strand van Padang baai, vis gegeten in de baai van Jimbaran en nu zijn we
On the road: we hebben met zen vieren (Matthew en Ralf) een vette jeep gehuurd (helaas geen 4x4) om het eiland Bali rond te cruisen. Het verkeer hier is op zen zachtst uitgedrukt chaotisch: vrachtwagens die op de gekste plekken inhalen (vb. in de bocht) en zwarte rookpluimen uitstoten terwijl er een horde scooters naast en voor rijden. Bussen die minstens even dol zijn, hele families op 1 scooter (mama papa en 3 kinderen)en rijdende eettentjes tegen een slakken tempo... Het is hier zwaar hectisch tenmidden van al die mooie natuur. En Niek, die houdt het hoofd koel als chauffeur, gelukkig. Op dag 1 van onze trip zijn we de tempel van Tanah lot gaan bezoeken. Veel japanners wederom en bij de tempel konden we helaas niet komen want het tij was te hoog en de tempel ligt een 50 tal meter zee in waarts. Buiten een uit de kluiten gewassen vleermuis ( we 40 cm lang) en een hoop toeristische kraampjes was er eigenlijk weinig te zien. Richting Mediwi (westen van het eiland) zijn we bij een van onze stops bij een mysterieuze tempel op een klif uitgekomen. Een hels lawaai en een vage geur kwam van een grot aan zee. 10000den vleermuizen die krioelden net voor aan de grot, wachtend op de zonsondergang zodat ze naar buiten konden vliegen. Brrr. Katrien heeft zich snel uit de voeten gemaakt. Bij Mediwi een leuke slaapplaats gevonden met lekker eten natuurlijk en mooie golven. Een zwart strand dit keer met grote keien en rotsen. De volgende ochtend een poging gedaan om uit te peddelen maar zonder succes. Overal zee-egels en scherpe rotsen. Vol schrammen op onze benen en stekels in onze voeten hielden we het voor bekeken. S middags nog een poging gedaan met meer succes. Super rustige golf en lekker relaxte sfeer in het water.
Vanochtend vertrokken en nu in Ubud, centraal Bali, een beetje cultuur en kunst op te snuiven. We hebben een super vet huisje met zen vieren met uitzicht op de rijstvelden. Het is hier adembenemend mooi, en rustig. Morgen hier verkennen en dan richting vulkaan voor een serieuze hike!

kay zei

echt vet gekken!!
katrien nog gefeliciteerd!

ziet er echt heel dol uit allemaal daar!

tot snel.'

kay en noerie

Unknown zei

Hoi Niek en Katrien,

Wat een te gekke.....vakantie !